Ugrás a fő tartalomra

#01. 30 napos edzésprogram

   Szilveszterkor szinte mindenki tesz fogadalmat. "Leszokok a dohányzásról", "több időt szánok magamra", "jobb ember leszek", "keményebben dolgozom", ám a leggyakoribb, amit minden ember legalább háromszor megfogad élete során, az a "jövőre lefogyok" vagy a "jövőre egészségesebb életet fogok élni". Éjfél után pedig azonnal megkezdjük világmegváltó terveink szövögetését, hogy naponta kétszer fogunk edzeni, hanyagoljuk az édességet és a gyorséttermeket is elkerüljük.


Aztán, ahogy a pezsgő mámora elszáll a fejünkből, úgy száll el a lelkesedésünk is. Másnap reggel már nem is tűnik olyan jó ötletnek a fogyókúra, hiszen már most majd megőrülünk egy szelet sütiért.
Természetesen vannak kivételek, akik az elhatározásukat tettekre is váltják, de ez a szám sajnos nagyon csekély.
Ezért arra gondoltam, hogy segítek nektek egy kicsit. Otthon volt időm gondolkodni és összegyűjteni azokat a mozgásformákat, étkezési tippeket és életmódtanácsokat, amik valaha is segítettek nekem abban, hogy megszabaduljak néhány kilótól. Ezeket most összegyúrtam és csináltam belőle egy 30 napos edzésprogramot, amit fogyókúrázóknak és az egészséges életmódra áttérőknek is bátran ajánlok.

Fel vagyok készülve rá, hogy támadások is fognak érni miatta, hiszen az étrend nem a tudományos szakkönyvek szerint lett összeállítva, hanem a saját tapasztalataim és megfigyeléseim alapján, figyelembe véve a pénztárcabarát megközelítést is.


Ma, a 0. napon lefektetjük az alapszabályokat és beszerezzük a szükséges kellékeket is, hogy holnap zökkenőmentesen tudjunk belevágni új életünk első napjába.

Ebben az időszakban a legjobb barátunk a kényelmes edzőcipő és a súlyzó lesz. Súlyzóból elsőre elég lesz egy fél kilós is, de érdemes előre megvenni az egy kilósat is, mert ha lelkiismeretesen csináljátok a gyakorlatokat, akkor meglepően hamar kelleni fog a nehezítés.




Nézzetek körül otthon a lakásban, hogy milyen sporteszközök akadnak még. Később jól jöhet egy ugrálókötél, egy bokasúly, egy fit ball vagy akár egy szánkó is extra gyakorlatként. Merthogy lesznek azok is.  Jennifer Aniston egyszer azt nyilatkozta, hogy gyönyörű alakjának  titka a mozgásfüggő életmód. Erre kell magunkat szépen lassan rávezetni ahhoz, hogy a 30 nap alatt elért eredményeket megtartsuk vagy tovább javítsuk.

Aki nem szokott reggelizni, annak van egy rossz hírem is. Étkezni napi 5x kell majd a program alatt és természetesen utána is. Szóval aki nem szokott éhes lenni reggelente, annak ajánlom a reggeli edzést, ami meghozza az étvágyat és a legtöbb kalóriát égeti el, hiszen ilyenkor a testünk a felhalmozott tartalékokhoz kell, hogy nyúljon.
Az étrendet a facebook oldalon fogjátok megtalálni. Minden nap kiteszem majd, hogy én mit is eszem az adott napon és egy listát is fogtok kapni a leghasznosabb élelmiszerekről, hogyha esetleg valamit nem szerettek az adott menüben, akkor tudjátok mivel helyettesíteni.
Fontos viszont, hogy este 6, a későn fekvőknek pedig este 7 után már nem szabad enni. Ez eleinte biztosan nehéz lesz, de ha nagyon nem bírjátok ehettek egy kis almát, sajtot vagy ihattok egy pohár tejet.



A program egyik legfontosabb eleme a folyadékfogyasztás lesz. Naponta 1.5-2 litert kell majd meginni belőle szénsavmentes ásványvíz vagy valamilyen gyógytea, pl. Rooibos vagy zöld tea formájában.




Minden nap adok nektek  extra tippeket és mutatok eszközöket is, amik sokat segítenek majd a lelkesedés megtartásában és a súlyvesztésben is.


Holnap tehát kezdődik a nagy kihívás. Remélem sokan velem tartotok és hasznosnak fogjátok találni a programot.
Bármi kérdésetek is van forduljatok bátran hozzám! Igyekszem minden segítséget megadni ahhoz, hogy könnyedén elérhessétek a célotokat!


Edzésre fel!







Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Egy sablon 4 ötlet

   Néha a legegyszerűbb dolgokból születnek a legnagyszerűbb ötletek. Például egy nyuszis sablonból is fantasztikus dekorációk készülhetnek, ha kreatívak vagyunk.

Alternatív illatok, avagy az elérhető luxus

   Kár is tagadni, mindenki vágyik valamilyen szinten a luxusra. Legtöbbünk előtt sokszor megjelenik az álomkép, melyben divatos ruhákban feszítünk egy drága nyaralóhelyen, vadiúj autóval furikázunk és életünket minőségi termékekkel töltjük meg.    Nos, azt gondolom, hogy ezeket az álmokat meg kell próbálni megvalósítani apró, pici lépésekben. Nem egy luxusautóra kell elkezdenünk gyűjtögetni, hanem első körben olyan kis dolgokat kell megváltoztatnunk és megvásárolnunk az életünkbe, amelyektől máris úgy érezzük, hogy közelebb kerültünk az álmainkhoz.    Legjobb ha először a környezetünkkel kezdünk. Egy selejtezés és rendrakás máris sokat dobhat lakásunk kinézetén és a közérzetünkön is, hiszen megválni pár régóta tartogatott, fölösleges darabtól igazán üdítő élmény tud lenni a lelkünknek. Aztán vegyük nyakunkba a várost és szerezzünk be pár ízléses és olcsó dekorációs elemet a régiek helyett.   Női dolgaink rendezése szintén nagy segítségünkre lehet álmaink megvaló

Hajfánk házilag

  Bár már tavaly hódító útjára indult a hajfánk, ám észrevételeim szerint csak most érte el a népszerűsége csúcsát.     Már szinte minden jelentősebb üzletben kapható, anyagától függően változó áron. Ám ki gondolná, hogy otthon is könnyen elkészíthető fillérekből.   Csak egy használaton kívüli tetszés szerinti színű zoknira és egy ollóra van szükségünk hozzá.     Az elkészítése pedig pofon egyszerű. Mindössze le kell vágnunk a zoknink orrát,  majd szorosan fel kell tekernünk a képen látható módon. És már kész is vagyunk! És most nézzük, hogy hogyan is kell használnunk. 2  féle mód van rá, kinek melyik az egyszerűbb. A kiindulási pont mindkettőnél ugyanaz, mégpedig a szoros lófarok.    Az elsőnél hajvégektől kezdve tekerjük fel fürtjeinket az imént elkészült fánkra,  majd  néhány csattal rögzítjük és máris kész az egyszerű és elegáns balerina konty. A második verziónál a lófarok tövéhez tesszük  a fánkot,    gondosan szétterítjü