2014. március 31., hétfő

6 tuti tipp a lapos hasért

     A legtöbb nő számára a legnagyobb kihívás a lapos has elérése. Sokszor hiába izzadunk az edzőteremben a haspadon , a várt hatás mégis elmarad. E miatt természetesen nem kell elhanyagolnunk a kemény hasizom gyakorlatokat, hiszen ez is fontos elem a lapos hasért vívott harcban, ám az sem mindegy, hogy mit, mikor és hogyan eszünk.




     Az alábbiakban megosztok veletek 6 tippet ami nagy segítséget nyújthat az álomhas eléréséhez.

1. Nassolj zöldségeket!
 
    Ha nassolni támad kedved édességek helyett válassz inkább zöldségeket pl.: sárgarépát, karalábét vagy uborkát. Ezek nem csak kellemesen eltelítenek, de magas víz- és rosttartalmuknak köszönhetően serkentik az emésztésed is!




2. Ne hámozz!

    Ha gyümölcsöket eszel semmiképpen se hámozd meg őket (csak azokat amiket feltétlenül szükséges). A héj ugyanis a gyümölcsnek az a része, amiben a legtöbb vitamin és rost található. Ha meghámozzuk jelentős vitaminforrástól eshetünk el.
Ezt a trükköt használhatod a zöldségeknél is!




3. Kerüld a mesterséges anyagokat!

    Lehetőség szerint fogyassz minél kevesebb mesterséges anyagot, sót és tartósítószert tartalmazó ételeket, hiszen ezek lerakódnak a szervezetben és emésztési zavarokat valamint puffadást okoznak.
Kerüld a félkész ételeket, a konzervek nagy részét és a gyorséttermeket. Helyettük fogyassz inkább idényzöldségeket, gyümölcsöket, sovány húsokat.


4. Alkalmazd bátran a zsírégető fűszereket!

    A gyömbér, a fahéj és a csípős paprika. Mind mind hasznos társaink a plusz kilók elleni harcban. Ez utóbbinak igen magas a kapszaicin tartalma, ami az egyik leghatékonyabb zsírégető, hiszen remekül felgyorsítja az anyagcserét azáltal,hogy megemeli a test hőmérsékletét, így annak több energiára van szüksége ahhoz, hogy visszahűtse és fenntartsa az optimális hőmérsékletet.





5. A kalcium a barátunk!

    A kalcium serkenti az emésztést, ezáltal lassítja a zsírok lerakódását. Ennek érdekében érdemes naponta fogyasztani legalább 3 deci tejet vagy ennek megfelelő mennyiségű sovány túrót.

6. Ne vond meg magadtól a desszertet!

    Elsőre talán furcsán hangzik, de érdemes a főétkezések után elfogyasztani egy kis édességet. Néhány kocka étcsokit például. Ez ugyanis segít tudatosítani az agyban az étkezés végét, így nem fogjuk túlenni magunkat.



2014. március 28., péntek

Rozmaringos sült csirkecomb medvehagymás vegyes salátával

    Az előző bejegyzésem ígértéhez híven   Katt ide az előzményhez!, hoztam nektek egy isteni és könnyen elkészíthető medvehagymás receptet.
Tehát lássuk is, hogy hogyan készül a rozmaringos sült csirkecomb medvehagymás vegyes salátával.




Hozzávalók:
     csirkecomb
     só, bors, őrölt rozmaring
     4-5 szem közepes burgonya
     tetszés szerinti salátakeverék
     valamilyen sajt
     1 csokor medvehagyma
     1 nagy natúr joghurt
     tetszés szerinti zöldségek
     egy kis olívaolaj


   Előveszünk egy nagy tepsit, teszünk bele egy kis olajat, majd elrendezzük benne a csirkecombokat. Bőségesen megszórjuk őket sóval, borssal és rozmaringgal. Ezután melléjük rakjuk a meghámozott egész burgonyákat. Egy pohár vizet öntünk az egész alá, majd alufóliával lefedjük és nagyjából 30 percig közepes lángon pároljuk.
   Eközben egy tálba öntjük a salátakeveréket, hozzáadjuk az felkockázott tetszés szerinti zöldségeket és a sajtot, valamint az apróra vágott medvehagyma felét. Ezután meglocsoljuk egy kicsit  olívaolajjal, majd a hűtőbe tesszük állni.




   A joghurtot egy tálba öntjük, enyhén sózzuk, és hozzáadjuk a nagyon(!) apróra vágott medvehagyma másik felét és ezt is a hűtőbe tesszük.
   Megnézzük, hogy hogy állnak a combok. Ha elég puhák már, akkor levesszük a fóliát és megpirítjuk őket néhány perc alatt. (Én legalább 10 percig szoktam, mert azt szeretem ha nagyon nagyon ropogós a csirke bőre)



Tálaláskor a salátára öntjük a joghurtos dresszinget.




Jó étvágyat hozzá!

 

Mi fán terem a medvehagyma?

     Néhány héttel ezelőtt találkoztam először személyesen az egyik szupermarketben a medvehagymával. Gyorsan el is kezdtem tanulmányozni, megnézegettem, megforgattam, de látványra semmi különös nem volt rajta, ami arra adna okot, hogy a séfek és a főzőműsorok az egekig magasztalják. De amikor megéreztem az illatát már mindent értettem. Erős, intenzív fokhagyma illata van és mivel imádom a fokhagymát úgy gondoltam, ez már rossz nem lehet bármibe is teszem. De mivel pontosan nem tudtam, hogy hogyan is kell felhasználni, illetve azt, hogy mit is készíthetek belőle a bolt polcán hagytam és úgy gondoltam előbb alaposan utána nézek, hogy mi fán is terem a medvehagyma!





     A néphagyomány úgy tartja, hogy a hosszú téli álmából felkelő medve ezt a növényt keresi először, hogy kitisztítsa a szervezetét. Innen kapta hát a nevét. Nem is csoda, ha a medvék is ezt választják, hiszen rengeteg illóolajat és ásványi sót tartalmaz. Segít megelőzni az érelmeszesedést, csökkenti a magas vérnyomást, tisztítja a belső szerveket és az ereket.



A szezonja nagyjából most kezdődött és egészen májusig tart. Akár az erőben is gyűjthetünk, ám ilyenkor figyeljünk arra, hogy ne keverjük össze a nagyon hasonló kinézetű gyöngyvirág leveleivel, hiszen azok mérgezőek. Ha biztosra akarunk menni dörzsölgessük meg kezeink között a levelet és ha intenzív fokhagymás illatot érzünk, akkor biztosan nem tévedtünk.






Ha inkább piacon vásároljuk, akkor igyekezzünk minél frissebbeket választani. Minél élénkebb a színe és intenzívebb az illata annál frissebb a növényünk is.



     Készíthetünk belőle levest vagy főzeléket, adhatjuk salátákhoz vagy salátaöntetekhez, pestohoz, fűszervajhoz, körözötthöz, fasírthoz, húsokhoz, egyszóval szinte mindenhez.




     Most pedig irány medvehagymát szerezni, mert este hozok nektek egy isteni medvehagymás saláta receptet!

2014. március 27., csütörtök

Tavaszi frizura trendek

     A tavasz az újjászületés évszaka. Virágot bontanak a fák, előbújnak az apró tavaszi növények és felfrissül a természet. Ideje hát, hogy mi is frissítsünk, elszakadjunk a megszokásoktól és kipróbáljunk pár új frizurát.
Nézzük hát, hogy milyen típusok hódítanak az idén!



     A nagy népszerűségnek örvendő lófarok most is helyet kapott a listán, ám idén inkább az alacsonyabban hordott verziója tarol, amit feldobhatunk még egy hajpánttal vagy színes kendővel is.




     Az idei tavasz jelszava a természetesség, így egy időre félre is tehetjük a hajvalókat. Ne egyenesítsd ki göndörödő fürtjeidet, csak fésüld át őket. Ha pedig azon kevesek közé tartozol, akiknek egyenes szálú a haja, akkor sem kell lemondanod erről a trendről. Hajmosás után csak fond be az enyhén nedves hajadat és csak akkor bontsd ki ha teljesen megszáradt!




     Az oldalra dobott frizura minden formája divatos most, legyen az simán kiengedett vagy laza copf.



     Az extra hosszú hajjal rendelkezők pedig bátran próbálják ki a koszorúba font hajat!





     A hátra fogott frufru is nagyszerű választás idén, akár egy egyszerűbb apróbb csattal, akár egy feltűnőbbel.



2014. március 26., szerda

Boldog szülinapot Air Max!

      Aki folyamatosan figyelemmel követi a divatvilágot, az pontosan tudja, hogy nagy nap a mai. Pontosan 27 évvel ezelőtt 1987 március 26.-án  jelent meg a sportcipők történetének egyik legfontosabb mérföldköve, az Air Max 1.
A látható légtalp egy forradalmi újítás volt abban az időben, ami gyökeresen megváltoztatta a sneaker kultúrát.





Különös és kevésbé tudott tény, hogy az alapötletet egy űrtechnológiai mérnők, Frank Rudy fejéből pattant ki a megjelenés előtt 10 évvel. Elképzelését megosztotta a Nike márkával is, akik bár jónak találták az ötletet mégis átdolgozták egy kicsit, hogy a vásárlók számára is érthető legyen a légtalp technológiája. A léptalp láthatósága tehát a designon túl ezt a célt is szolgálja.








   Így a  láz elindult és közel 3 évtized után is tombol. Sőt, az elmúlt egy évben talán jobban mint valaha. Elég csak kimennünk az utcára és szinte azonnal szembe jön velünk valamelyik modell.



Idén leginkább az UV színek hódítanak, de a finom pasztell színekkel felruházott Air Maxek is igen keresettek.




Szép álmokat!

      Az alvást sokan elvesztegetett időnek tartják, mondván: " Aki sokat alszik, keveset él." Pedig a megfelelő mennyiségű és minőségű alvás hihetetlenül fontos testi és lelki egészségünk szempontjából.
 
     Életünk alapvetően két főbb részre oszlik, alvásra és ébrenlétre, amik folyamatosan váltják egymást. Egy statisztika szerint életünk mintegy egyharmadát alvással töltjük. Az alvás pedig igen fontos szerepet játszik a bennünk lezajló biológiai folyamatok szempontjából is.
Közismert tény, hogy ez egy pihentető állapot, ám azt kevesen tudják, hogy nagy szerepe van a memória- konszolidációban is. A megtanult dolgok ilyenkor raktározódnak el az agyunkban, illetve ilyenkor folyik tudásunk és emlékeink rendszerezése és szelektálása is. Alvás közben a szervezetünk lelassul és megváltozik: csökken a pulzusszám és a vérnyomás, lelassul a szív, változik a testhőmérséklet és aktivizálódik az immunrendszer. Még a bőrünk is ilyenkor regenerálódik. Tehát ez az állapot teljes mértékben az egészségünket szolgálja.






     A közelmúltban végzett felmérések alapján a népesség mintegy 95%-a küzd valamilyen, akár állandó, akár időszakos alvászavarral. Egy másik felmérés pedig bebizonyította, hogy kb. 2 órával alszunk kevesebbet átlagosan, mint száz évvel ezelőtt. Ez a felgyorsult életmódunknak köszönhető, amihez sajnos nem könnyű alkalmazkodnunk. Ez, valamint az állandó munkahelyi nyomás, az anyagi gondok, valamint a túlhajszolt életmód vezethet alvászavarokhoz. Ehhez jön még a tévé és az internet, amelyekkel gyakran éjszakába nyúlóan foglalkozunk.

       Az alvászavar egy olyan probléma, ami ellen tenni kell, nem szabad elsiklani fölötte, hiszen ha nem kezeljük időben súlyos problémákat okozhat pl.: depressziót, szorongásos zavarokat de akár még cukorbetegséget és elhízást is.





     Mit tegyünk hát a kielégítő alvás érdekében?
A válasz egyszerű. Nem kell azonnal az orvoshoz rohannunk vele, megpróbálhatjuk először saját magunk megoldani a problémát, hiszen a legtöbb esetben csak egy kis odafigyelésre van szükség hozzá. Ám ha mégsem sikerülne, akkor haladéktalanul forduljunk szakemberhez, hogy elkerüljük az esetleges súlyos következményeket!

     Nézzük hát az egyszerű kis praktikákat!
A napi tevékenységünk nagymértékben befolyásolja az éjszakai nyugalmunkat. Így rendszeres testmozgással javíthatjuk az alvás minőségét. Énnek érdekében tanácsos naponta legalább fél órát testmozgással töltenünk.

Az esti tevékenységeinket lehetőség szerint érdemes rendszeressé, megszokottá tenni, így jelezve szervezetünknek, hogy ideje lelassítania. Például úgy, hogy a könnyű vacsora után, jöjjön egy kellemes ellazító fürdő, majd bújjunk ágyba és olvasgassunk egy kicsit vagy hallgassunk relaxáló zenét





Lefekvés előtt 4 órával, már kerüljük a megterhelő zsíros és fűszeres ételeket, valamint a koffein tartalmú italokat.

Ha lefekvés után 20 percen belül nem tudunk elaludni, akkor inkább kelljünk fel és kezdjünk valami monoton tevékenységbe (én pl olvasni szoktam) és csak akkor feküdjünk vissza, ha elálmosodtunk.

Fontos még, hogy a hálószobánkban megfelelő legyen a hőmérséklet, se túl hideg, se túl meleg, valamint csendes és kellően sötét legyen.

Próbáljuk ki a lefekvés előtti relaxáló jógát! Ha minden kötél szakad én ezt veszem elő. A legjobban Tara Stiles videója működött nálam



Jó éjszakát mindenkinek!



 

2014. március 14., péntek

Hajfánk házilag

  Bár már tavaly hódító útjára indult a hajfánk, ám észrevételeim szerint csak most érte el a népszerűsége csúcsát.




    Már szinte minden jelentősebb üzletben kapható, anyagától függően változó áron. Ám ki gondolná, hogy otthon is könnyen elkészíthető fillérekből.
  Csak egy használaton kívüli tetszés szerinti színű zoknira és egy ollóra van szükségünk hozzá.



    Az elkészítése pedig pofon egyszerű. Mindössze le kell vágnunk a zoknink orrát,




 majd szorosan fel kell tekernünk a képen látható módon. És már kész is vagyunk!




És most nézzük, hogy hogyan is kell használnunk.
2  féle mód van rá, kinek melyik az egyszerűbb. A kiindulási pont mindkettőnél ugyanaz, mégpedig a szoros lófarok.



   Az elsőnél hajvégektől kezdve tekerjük fel fürtjeinket az imént elkészült fánkra,





 majd  néhány csattal rögzítjük és máris kész az egyszerű és elegáns balerina konty.



A második verziónál a lófarok tövéhez tesszük  a fánkot,



   gondosan szétterítjük rajta a hajunkat, hajgumival szorosan rögzítjük,



 majd a kilógó végeket megcsavarjuk és körbetekerjük kontyunk tövén és csattal rögzítjük.