2013. március 12., kedd

Csak Csajoknak!

   Bizonyára senkinek sem kell bemutatni azokat a nehéz napokat, amikor menstruációs görcsöktől szenvedünk. A fájdalom mellett ilyenkor sokkal, ingerlékenyebbek , fáradékonyabbak és feszültebbek vagyunk.



   Mivel  ha nem muszáj én nem veszek be gyógyszereket, ezen napok könnyebbé tételére is van pár természetes módszerem.



   A legfontosabb ilyenkor, hogy megfelelő mennyiségű magnéziumot fogyassz. Ezt a szervezetedbe juttathatod különböző pezsgőtabletták formájában (pl.: a Magne B6 femina kifejezetten erre való), vagy ügyelhetsz arra, hogy az étrendedbe iktatva juss hozzá.  A legtöbb magnéziumot a csonthéjasok tartalmazzák, egyél belőlük gyakran és görcseid enyhülni fognak, mivel a magnéziumnak nagy szerepe van az izmok ellazulásában. Ám ha biztosra akarsz menni ne csak kampányszerűen  a menstruációs időszakban fogyaszd őket, hanem folyamatosan.



   Ugyanígy segíthet a görcsök oldásában a langyos  kamilla tea is. Nem véletlenül szokták a gyerekeknek is ezt adni hasfájásra.



   Ha nem szereted annyira  a kamilla teát, akkor választhatod például a libapimpó (görcsfű)  nevezetű növény teáját is. Hasonló hatásokkal bír, mint a kamilla csak az ízében más.



   Egy másik tea, ami a segítségünkre lehet ilyenkor, a cickafark tea, ami nem csak a görcsöket enyhíti, de segít a vérzés enyhítésében és a vérképződésben is.



    A hasunk melegítése  is egy régi és jól bevált módszer. Ezért érdemes beszerezni egy meleg vizes palackot vagy valamilyen egyéb melegítőpárnát.



   De a legeslegjobb módszer, ami biztosan segíteni fog, az a mozgás. Legfőképpen a jóga. Pár egyszerű nyújtó gyakorlat elvégzése után, már érezni is fogod a javulást, mind a görcsök terén, mind pedig a kedvedben.