Ugrás a fő tartalomra

A sikeres fogyás szabályai

   Sokan küzdötök azzal problémával, hogy bár sportoltok, alkalmazzátok a blogban ajánlott edzéstippeket és az étkezésre is jobban odafigyeltek a mérleg mégsem mutatja a kívánt eredményt.

  Ennek több oka is lehet. Ezért most összegyűjtöttem nektek a legfontosabb fogyási szabályokat, amiket ha betartotok, könnyebben szabadultok meg a fölöslegtől.

 Igyál sokat!

Egy átlagos felnőttnek napi 2-3 liter vizet kellene meginnia. Ez fokozattan érvényes a fogyókúra alatt, ugyanis az enyhe vízhiány is hízást okozhat. Ráadásul az agyunk gyakran tévesen, a szomjúságot éhségként érzékeli, e miatt pedig többet fogsz enni a kelleténél.
Mindenképpen kerüld a bolti gyümölcsleveket, mert rengeteg bennük cukor. Ezeket inkább magad csináld otthon. De ha legjobb, ha teát vagy a vizet választod.



 Le a kenyérrel!

A kenyér, a péksütik és az egyéb finomított lisztből készült termékek a fogyókúrád legnagyobb ellenségei. Természetesen ettől még nem kell teljes mértékben lemondanod róluk. Elég ha lecseréled a fehér kenyeret a teljes kiőrlésű vagy rozsos változatra, esetleg az Abonettre, ami az én személyes nagy kedvencem. Ezek a termékek (kívéve az Abonettet, ami szerintem nem túl drága) valamivel többe kerülnek, mint a hagyományos társaik, de legalább kevesebbet veszel belőlük, amivel megint a fogyásod sikerét segíted elő.



 Mozogj okosan!

Mindenki tudja, hogy a mozgás a legjobb társ a súlyfelesleg elleni harcban, ám nem mindegy, hogy mennyit, mit és mikor edzel.
A legjobb ha reggel, még reggeli előtt vagy este lefekvés előtt mozgatod meg magad.  Fél óránál semmiképpen ne mozogj kevesebbet, sőt, ha bírod ennél sokkal többet. Bizonyított tény ugyanis, hogy az intenzív zsírégetés csak 40 perc után indul meg.
Ha nem csak 2-3 kilótól akarsz megszabadulni, akkor pedig érdemes a cardióval próbálkoznod. Segít a zsírpárnák lebontásában és mellette izmosít is. Ezzel a módszerrel tudsz a leggyorsabban megszabadulni fölös kilóidtól.
A blogon számos ilyen edzésajánlót találsz! ( Készüljünk a bikiniszezonra JiliannelLegyél csinos és fitt!)



 Étkezz rendszeresen!

Már többször is említettem, hogy az egészséges életmód alapja a rendszeres, napi 5x-i étkezés. Ez természetesen  a fogyózásra is igaz. Reggelire és ebédre ehetsz bőségesebben, a vacsora mindenképpen könnyű legyen, a tízórai és az uzsonna pedig valami apróság, pl.: gyümölcsturmix, magvak, egy joghurt és valami gyümölcs.
Ez azért fontos, mert ha éhezteted a szervezeted, az raktározásba kezd és minden bevitt kalóriát azonnal "eltesz" és zsírrá alakít, mert tudja, hogy újra jön az éhezés. Ezért van az, hogy sokan úgy érzik, hogy még a levegőtől is híznak. Rendszeres étkezéssel viszont biztosíthatod a testedben a folyamatos, jól működő anyagcserét, így a raktározástól sem kell félned.




 Étkezz változatosan!

 Az étrended tartalmazzon minden nap friss zöldséget és gyümölcsöt. Hetente 1-2 alkalommal pedig egyél halat és főzeléket is. Kerüld a gyorséttermeket és a félkész ételeket. Ezek ugyanis tele vannak zsírral és tartósítószerekkel. Ha teheted inkább főzz te magad, gondosan megválasztott friss alapanyagokból. Tudtad, hogy egy 34 perces főzéssel 100 kalóriát égethetsz el?
Nyugodtan válogathatsz a blogban fellelhető receptekből, mert ezek szinte mindegyike fogyókúra barát.
(rozmaringos sült csirkecomblecsó,avokádós finomságok,zabpelyhes csodareggelirakott hajdina)
  Ne hagyd ki a levest sem az étrendedből, hiszen az is folyadék, kellemesen telít és segít, hogy kevesebbet egyél a másodikból.



Lefekvés előtt már ne!

Vita tárgyát képezi az a dolog, miszerint 6 után már nem kellene ennünk. Van aki szerint ez butaság, van aki viszont esküszik erre a módszerre. Én az utóbbiak közé tartozom. Ám nem kötelező a 6 órát betartani. Elegendő az is, ha lefekvés előtt 3-4 órával már nem eszünk. Ehhez eleinte igen nehéz hozzászokni, ilyenkor az első hetekben megengedhetünk magunknak egy sovány joghurtot, egy kis zöldséget vagy egy nagy pohár tejet, ha elkezd kínozni az éhség. De ha sikerül megszokni szemmel látható lesz a változás és az alvásminőségünk is sokat javulhat.






Népszerű bejegyzések ezen a blogon

TESZT: Lenor Parfume des Secrets öblítők

  Imádom a nyarat. Az egyik kedvenc évszakom volt mindig, de ez a mostanában berobbanó 36 fok már nekem sem okoz örömet. 1- 2 ilyen nap még csak-csak elviselhető, de 3-4 esetleg 5 már embert próbáló. Feszültté válok tőle, fáradttá és motiválatlanná. De az évek során megtanultam, hogy mindennek megvan a jó oldala. Még ennek a hőségnek is. Mégpedig az, hogy ilyenkor gőzerővel lehet mosni, mert még a legvastagabb cuccok is fél nap alatt megszáradnak. Így én a nyarat évek óta egy Mosó Masa évszaknak tekintem. Mindent kiszedek a szekrényekből és átmosom őket. A vastag télikabátokat, a párnákat, a ritkán mozgatott vendégtakarókat..... mindent, hogy aztán friss illattal feltöltve kerülhessenek vissza a helyükre. Ilyenkor aztán még fontosabbá válik az is, hogy milyen öblítőt használok. Nincs fix kedvencem, mindig szeretem váltogatni az illatokat attól függően, hogy épp milyen kedvem van. A  májusi újdonságokban olvashattátok, hogy a Lenor új parfümkollekcióval rukkolt elő, én most e

Alternatív illatok, avagy az elérhető luxus

   Kár is tagadni, mindenki vágyik valamilyen szinten a luxusra. Legtöbbünk előtt sokszor megjelenik az álomkép, melyben divatos ruhákban feszítünk egy drága nyaralóhelyen, vadiúj autóval furikázunk és életünket minőségi termékekkel töltjük meg.    Nos, azt gondolom, hogy ezeket az álmokat meg kell próbálni megvalósítani apró, pici lépésekben. Nem egy luxusautóra kell elkezdenünk gyűjtögetni, hanem első körben olyan kis dolgokat kell megváltoztatnunk és megvásárolnunk az életünkbe, amelyektől máris úgy érezzük, hogy közelebb kerültünk az álmainkhoz.    Legjobb ha először a környezetünkkel kezdünk. Egy selejtezés és rendrakás máris sokat dobhat lakásunk kinézetén és a közérzetünkön is, hiszen megválni pár régóta tartogatott, fölösleges darabtól igazán üdítő élmény tud lenni a lelkünknek. Aztán vegyük nyakunkba a várost és szerezzünk be pár ízléses és olcsó dekorációs elemet a régiek helyett.   Női dolgaink rendezése szintén nagy segítségünkre lehet álmaink megvaló

Top 3 török sorozat

   Még mindig dübörög a Szulejmán láz, a nemrégen debütált Szultána pedig csak még tovább növeli a török sorozatok rajongóinak számát. Mások ezek, mint a korábban megszokott Dél- amerikai sablonos forgatókönyvű limonádék. Sokkal izgalmasabbak, kiszámíthatatlanabbak és a karakterek is szuperek.    Ma az 3 kedvencemet szedtem össze belőlük. Ezek többsége még nem ment egyik magyar tévécsatornán sem, így csak feliratosan érhetők el a részek, de szerintem megéri belekezdeni.     1. Az éjszaka királynője Meryem Uzerli új sorozata, ami már látható az Izaura Tv-n. Rövidke, mindössze 35 részes eredetileg (de gondolom jó magyar szokáshoz híven ezt is ezer darabra darabolják majd), mivel Törökországban nem volt nagy sikere. Szerintem viszont zseniális. Elképesztően jó színészek játszanak benne, nagyon érdekesek a karakterek és maga a történet is fordulatos.   A főszereplő Selin (Meryem Uzerli) és Kartal. Kartal kiskorában elveszíti édesapját, így Aziz, apja egyik barátja fogadja örök