2014. április 3., csütörtök

Sertéskaraj guacamoléval

     Ez egy igazán könnyű és egészséges vacsora. Ideális diétázóknak, fogyókúrázóknak és egészséges életmódot élőknek is.


Hozzávalók:
   
     A quacamoléhoz: 2 nagy érett avokádó
                                1 közepes fej vöröshagyma
                                1 fél citrom leve
                                2-3 evőkanál natúr joghurt
                                só, bors
                                1 gerezd fokhagyma
                                1 teáskanál mustár

     A húshoz: 5-6 szelet kiklopfolt sertéskaraj
                     só, bors
                     2-3 gerezd fokhagyma
                     1 teáskanál olívaolaj
                     ínyenceknek egy marék friss mentalevél (elhagyható)




     A karajszeleteket sózzuk, borsozzuk,(én még egy kis fokhagyma granulátummal is meg szoktak szórni) majd olívaolajas tepsibe fektetjük őket. A tetejükre szórjuk a felszeletelt fokhagymákat. Aki meg akarja még bolondítani egy kicsit, az rászórhatja a mentaleveleket is. Aláöntünk egy pohár vizet, majd alufóliával letakarjuk és nagyjából 20 perc alatt készre pároljuk.
    Míg a husik párolódnak, addig elkészítjük az avokádókrémet. Az avokádókat meghámozzuk, és felkockázzuk. Fontos, hogy elkészítés előtt ne tegyük hűtőbe őket, mert csak igazán puha és érett avokádóból lehet jó quacamolét készíteni. A keményebbekkel ne is próbálkozzunk. Hozzáadjuk a többi hozzávalót is, a felkockázott hagymát,a citromlét, a joghurtot, a fokhagymát, a mustárt és a fűszereket, majd egy botmixer segítségével pürésítjük őket.
Mire a hús megpuhul a püré íze is kellemesen összeérik majd.



Tálaláskor a húsra rakjuk a guacamolét és friss zöldségeket vagy petrezselymes rizst tálalunk hozzá.




Jó étvágyat!