2014. április 9., szerda

Melyiket válasszam?

    Az előzőekben már írtam a különböző fitnesz trendekről.Ebben a bejegyzésben pedig annak szeretnék utána járni két példa alapján,  hogy az új keletű, modern edzések vagy pedig a hagyományosak a jobbak.

                                                                      forrás:/www.womenshealthmag.com/fitness

    Én személy szerint imádom az aerobicot. Dinamikus, élvezetes és bármelyik kedvenc bulizenédre űzhető. Vannak ezzel szemben, akik az új vibrotréningre esküsznek.Ez egy új módszer, amiben elektromos izomstimulációval hozzák ki testedből a legtöbbet. Lássuk hát, hogy melyik is a jobb!
Az első szempont a helyhez kötöttség, amelyben máris az aerobic győzedelmeskedik, hiszen  tele vannak a videómegosztók jobbnál jobb edzésekkel, amiket otthon is könnyűszerrel elvégezhetünk. Ezzel szemben a vibrotréning edzői felügyelethez kötött, tehát mindenképpen el kell látogatnod hozzá egy közeli fitneszterembe.

                                                        forrás:www.ritafolkaerobic.atw.hu

    A második szempontnál viszont fordul a kocka, ugyanis míg 60 perc aerobic-kal kb. 500 kalóriát égetsz el, addig modernebb ellenfelével 20 perc alatt nagyjából 6-800 kalóriától szabadulhatsz meg.Látható eredményt az előbbinél kb. 3 hónap alatt, az utóbbinál pedig 4-5 hét alatt érhetsz el.

                                                           forrás:www.fitnessisland.it


    Árban mégis az aerobic győz. Egy óra 1000-1500 forint között van, ha bérletet veszel, akkor természetesen olcsóbb. Az otthoni edzésnél pedig csak a dvd-t kell megvenned, vagy letöltened valahonnan egy videót és esetleg egy kisebb súlyzót sem árt beszerezned hozzá. A vibrotréning alkalmanként 3000-3500 forint körül mozog, ám bérlettel ez is olcsóbb, nagyjából 2700 forint/ alkalomra jön ki.


                                                           forrás:/www.justjared.com


  Nyomozásunk második párharcát a futás és a speedfitness vívja, amelyet újabban rengeteg celebünk is választ testedzés gyanánt pl. Gregor Bernadett, Horváth Éva és Südi Iringó is.

                                                            forrás:.facebook.com/horvathevaofficial?fref=ts

A helyhez kötöttségben itt is egyértelmű a hagyományos módszer győzelme, hiszen mindannyian tudjuk, hogy a futáshoz csak egy kényelmes cipőre van szükség. Bár végezhetjük futópadon is, de kevésbé unalmas, ha a szabadba megyünk. Ezzel szemben az elektromos rezgéseken alapuló speedfitness géphez és edzőhöz kötött, így mindenképpen el kell látogatnod egy stúdióba.

                                                          forrás:/www.felsofokon.hu


    60 percnyi futással 350-400 kalóriát, míg 20 perc speedfitnessel 3-4000 kalóriát égethetsz el. Ez azért elég nagy különbség, ami egyértelműen a speedfitness mellett szól.

                                                              forrás:http://speedfitness.com


    A látható különbséget 2-3 hónap alatt tudod elérni a futás esetében, de ez idő alatt folyamatosan fogod érezni az erősödést és az állóképességed javulását. Vetélytársa ebben is lekörözi, hiszen a speedfitnessel  egy hónap alatt érheted el a várt hatást, hiszen különleges tulajdonságai közé tartozik, hogy mindaddig égeti a kalóriákat, amig az izomlázad tart. Tehát éjszaka is.

                                                     forrás: /www.fullup.hu/

    Anyagiak tekintetében ismét a futás győz, hiszen egy jó cipőn és egy sportmelltartón kívűl semmi másra nincs szükséged hozzá. Aki viszont a másik módszert választja, annak mélyen a zsebébe kell nyúlnia, hiszen egy alkalom 4500 forint körül van. Heti 2 alkalom az ajánlott, tehát havonta egy kisebb vagyont kell áldoznunk erre a célra.Bár némi vigaszt nyújt, hogy az ár az edzésen kivűl tartalmazz a személyi edzőt egy izotóniás italt előtte és egy proteinshake-et utána.


     Kis nyomozásom összességeként tehát kijelenthetjük, hogy anyagilag mindenképpen a hagyományos módszerek a kevésbé megterhelőek, ám a modern edzéseknél hamarabb mutatkozik meg az eredmény.
Én személy szerint maradok a régi módszereknél, mert azt vallom, hogy a könnyen megszerzett izomzat és formás alak könnyen is távozik. Egy aerobic órán lehet, hogy többet kell szenvedni, de az eredmény is tartósabb marad.