2014. április 7., hétfő

Fitnesz trendek 2014

     Ahogyan a ruhák terén, a fitneszben is jönnek mennek a trendek. Extrém és egyszerűbb mozgásformák váltják egymást a képzeletbeli ranglistán. Idén sem maradunk hát új mozgásformák nélkül.
Ebben az éveben napvilágot látott néhány igen furcsa edzés is. Pillantsunk hát bele, hogy mivel tudjuk formába hozni a hosszú tél alatt ellanyhult testünket.


    A jóga sohasem megy ki a divatból, mivel nagyszerű és energetizáló mozgásforma, szinte bárhol végezhető és nem kell hozzá más, mint egy jógaszőnyeg. Ám most a hagyományos jóga mellett hódít a Bikram- és az antigravitációs jóga is.
A bikram jógát 40 fokra felfűtött teremben végzik, így fokozottabb az izzadás, aminek hatására a szervezet hatékonyabban méregtelenít és jobban nyúlnak az izmok is. Ezen irányzat elkötelezett híve például Horváth Éva is.

                                                     forrás: www.facebook.com/horvathevaofficial?fref=ts

     Az év egyik legőrültebb trendjének számít a gázálarcos edzés. Ezelőtt csak a tűzoltók és a katonák gyakorlatoztak benne, ám mára beszivárgott a sportolók körébe is. Állítólag bár nagyon kemény benne az edzés, de hihetetlenül javítja az állóképességet.



     A rúdtánc már tavaly is jelen volt a top 10-ben , ám most érte el népszerűsége csúcsát. Művelőinek nagyfokú önbizalmat, jó koordinációs képességet és szexi nőies mozgást ad, a kemény izommunka mellett.
Bódy Szilvinek a szörfözés mellett ez a második szenvedélye.


                                                            forrás: www.facebook.com/bodisylvi?fref=ts

     Egy másik igen furcsa sport a hátrafelé futás. Olyannyira népszerű sok országban, hogy olimpiai sportággá szeretnék nyilvánítani. Eredetileg sérülést szenvedett sportolók rehabilitációjában alkalmazták, innen vették át a fitnesz őrültek.


     Azok a nők akik edzés közben sem akarnak megválni tűsarkú cipőiktől, azoknak jó hír, hogy futhatnak is benne, ugyanis ez is egy új sportirányzat lett. Remekül formálja a vádlit, ám csak óvatosan vele, mert elég balesetveszélyes és akár súlyos sérülést is szerezhetünk miatta.




     Az intervall tréning egy nagyon magas intenzitású edzés, ezért csak igen rövid ideig tart, maximum 20-30 percig. Ez a módszer főleg azoknak ideális, akiknek csak kevés idejük jut a testmozgásra.


                                                      forrás: www.bodyandsoul.com.au

   Akit még mélyebben érdekel a téma és utánaolvas, az még számos edzésformát találhat ami csak az idén vált népeszűvé. Én csak a legnépszerűbbeket soroltam fel, mert olyan sok van még, hogy ez a bejegyzés sose érne véget! :)