2014. június 25., szerda

Tippek a felpezsdítő és boldog vakációhoz

    Mindenki alig várja a vakáció kezdetét. A családok izgatottam tervezik az úti célt és mindenki oda van a boldogságtól, hogy végre együtt lesz a család és közösen pihenhetik ki a munka fáradalmait.



   A valóságban viszont ilyenkor elkap minket a mértéktelenség és a túlevés, a rengeteg alkoholos ital és az egész napos lustálkodás következtében a felfrissülés helyett sokkal nyúzottabban térünk haza.

   Mit tegyünk hát a felpezsdítő nyaralásért?
A legfontosabb szempont, amit ennek érdekében szem előtt kell tartanunk, az az aktív pihenés fogalma, valamint az, hogy bár "Hurrá nyaralunk!", de ilyenkor se adjuk fel mindennapi szokásainkat, ám azért legyünk nyitottak az új dolgokra és a más kultúrákra.

   Bárhová is utazunk, akár kül-, akár belföldre, mindenképpen kóstoljuk meg a helyi specialitásokat. Csak azért mert diétázunk, ne hagyjunk ki egy igazi jó szegedi halászlevet vagy egy kis gyulai kolbászos kóstolót, egy hamisítatlan francia baguettet Párizsban, netalántán egy nagy adag görög gyrost Paralián.



 Sok ember ott követi el a hibát, hogy ragaszkodik az otthon megszokott ételekhez még a nyaralás alatt is. Pedig elvileg azért utazunk el más tájakra, hogy megismerjük az ottani kultúrát, szokásokat, ehhez pedig az ételek megismerése is hozzátartozik.  Nem beszélve arról, hogy ezen ismeretnek köszönhetően látókörünk tágul és tájékozottabb és műveltebb emberekké válhatunk.





Visszatérve a diétázókra, egy- egy töményebb helyi specialitás elfogyasztása után, csak arra kell törekedni, hogy a nap többi étkezése már könnyű legyen.




   Bár az előbb említett "apróbb bűnözések" megengedettek,azért ne essünk túlzásokba! Ha pl.: otthon nem szoktunk porból készült ételeket enni, akkor most se tegyük! Valamint figyeljünk arra, hogy ne nassoljunk túl sokat. Főleg ne egészségtelen chipseket. És ne öntsük magunkba liter számra az alkoholos italokat sem. Ez utóbbira vagyunk a leghajlamosabbak a nyaralás idején.
Ezek a rágcsák, az alkohol és a naponta többszöri megterhelő étkezés ugyanis elnehezíti a testünket,megviseli az emésztőrendszerünk és fáradtságot eredményez. Egy ilyen rossz szokásokkal tűzdelt nyaralás után pedig hiába is várnánk a kipihentség jóleső érzését.



   Ha otthon rendszeresen mozogsz, akkor a vakáció ideje alatt se mondj le erről! Gondold csak el, hogy mennyi feltöltődést ad, ha mondjuk a reggeli jógádat egy csendes tóparton vagy éppen a szikrázó tenger partján csinálod végig, a már jól megszokott környezet helyett. Igazi energiabomba!
És természetesen ne hagyd ki a helyi sportolási lehetőségeket sem. Bérelj biciklit, kirándulj nagyokat a környéken vagy ha ahhoz van kedved ússz. Próbálj ki mindent amire csak lehetőséged adódik.
Meglátod, hogy az aktív pihenés mennyi új élményt ad majd és mennyire feltölti a tested és a lelked.




   De az egyik legeslegfontosabb szabály, az a munka teljes távol tartása! Ne ellenőrizgesd folyton az e- mailjeidet és ha lehet a facebookon se szörfölgess órákig. Mindig tartsd szem előtt, hogy ennek az időnek csakis a pihenésről kell szólnia!