2014. május 5., hétfő

Élj egészségesebb életet avokádóval!

    Egyre szélesebb körben terjed a Közép- Amerikából származó avokádó. Míg néhány évvel ezelőtt csak egy-két szupermarket polcán bukkant fel és különlegesség számba ment, addig mára az nagyobb üzletek és kisebb zöldségesek alapvető terméke lett és egyre több étterem étlapján is feltűnik.
Az egészséges életmód kapcsán is egyre többet hallunk róla. Főként quacamolét és egyéb szószokat, mártogatósokat készítünk belőle.



  De vajon minek is köszönheti hirtelen jött népszerűségét? Elsősorban annak, hogy egyre többen térnek rá az egészséges életmód eleinte rögös, ám igen hasznos útjára. Így vívta ki az avokádó előkelő helyét a köztudatban, hiszen számos hasznos vitamint, ásványi anyagot és a szervezetünk számára nagyon fontos omega 3 zsírsavat tartalmaz, igen nagy mennyiségben. Ez a jó zsírsav jótékonyan hat az érrendszerre és az idegrendszerre valamint csökkenti a magas vérnyomást és a koleszterinszintet.
A vitaminok közül B, C, E és A vitamint tartalmaz nagy arányban, az ásványi anyagok közül pedig káliumot, foszfort, vasat és kalciumot.



  Azonnali fogyasztásra a puhákat válasszuk, míg ha csak 1-2 maximum 3 nap múlva akarjuk felhasználni, akkor a keményebbekkel járunk jobban, amik pár nap alatt szépen megérnek és megpuhulnak.

Az avokádót semleges íze is népszerűvé teszi, hiszen így a megfelelő fűszerezéssel szinte bármihez passzol. Legtöbbször mégis fokhagymával és őrölt borssal szokták ízesíteni.



 A hagyományosan elterjedt szószok mellett sok mást is készíthetünk belőle. Tehetjük salátába, vagy ínycsiklandó szendvicsekre. Én legjobban a reggeli pirítósomra szeretem kenni, a már említett fokhagymás- borsos változatban.

Most egy igen egyszerű, mégis zseniálisan finom ötletet hoztam nektek. Ám a napokban több receptet is szeretnék majd megosztani veletek, hogy megmutassam mennyire változatosan tudjuk felhasználni az avokádót.

  Tonhalas avokádó krém:

   Elkészítése alig 15 percet vesz igénybe, mégis tökéletes uzsonna vagy vacsora lehet önmagában vagy akár egy- két szelet teljes kiőrlésű pirítósra kenve.

   Szükségünk lesz hozzá egy doboz tonhalkonzervre, egy kis fej lilahagymára és egy avokádóra.
A hagymát apróra vágjuk, az avokádót pedig felkockázás után krémesre törjük, majd hozzáadjuk a többi hozzávalót és alaposan összekeverjük őket. És már kész is!



Jó étvágyat hozzá!