2019. március 18., hétfő

Top 5 pékáru mentes reggeli

   Egészségesen étkezni nem könnyű dolog, hisz nagyon sok szempontot kell hozzá figyelembe venni, ha az ember jól akarja csinálni. Ráadásul nincs is rá egy bevált recept, hisz mindenki másra esküszik. Van aki a mindenből mértékkel elvre esküszik, van aki húsmentesen, van aki glutén mentesen étkezik, na és persze ott vannak a vegák és a vegánok. Sokszor még maguk a szakértők sem értenek egyet ezekben a dolgokban.
Én meg úgy hiszem, hogyha szánunk egy kis időt magunkra és befelé figyelünk, a testünk megsúgja majd, hogy mi a jó neki. Az utóbbi időben ezen elv nyomán teljesen elhagytam az alkoholt, már egy pohár pezsgőt sem iszom meg, mert egyszerűen nem kívánom, heti 1-2-re csökkentettem a húsfogyasztásom és az édességeket és chipseket friss zöldségre és gyümölcsre cseréltem. Persze akadnak napok, amikor megkívánom egyiket- másikat, akkor azt meg is adom magamnak, de utána minden szépen visszatér a megfelelő kerékvágásba.
Újabban a kenyér és a péksütik kiiktatásán dolgozom, de nem túl egyszerű a dolog. Természetesen nem akarok lemondani egy vasárnap reggeli fincsi bundás kenyérről vagy egy melegszendvicsről, ezeket igyekszem a fehér kenyér helyett valamilyen egészségesebb alternatívával ( rozs- vagy teljes kiőrlésű kenyér) helyettesíteni, de a péksütiknek egyáltalán nincs maradásuk az étrendemben. Lemondani róluk nem lesz túl nehéz, hisz sokszor nem is azért nyúltam értük a boltban mert megkívántam, hanem csak kényelemből. Ezek kínálták a legegyszerűbb alternatívákat egy reggelihez vagy uzsonnához. Elég fejtörős dolog kitalálni helyettük mást, de nem lehetetlen.
Nekem sikerült 5 szuper egyéb lehetőséget találni rá, amit szeretnék most megosztani veletek, hogy segítséget nyújthassak vele az életmódváltáshoz.


1. Joghurt variációk

  Egy nagy pohár natúr joghurt, benne minden földi jóval. Nem is lehetne ennél jobb reggelit kitalálni! Tehettek bele friss gyümölcsöt vagy magvakat, fűszerezhetitek fahéjjal vagy édesíthetitek mézzel.
Nekem korábban a zabpelyhes- epres- mandulás volt a kedvencem, de most áttértem egy másikra, amit a hajdúszoboszlói Hunguest Hotel reggelijéből csíptem el: Alul egy vékony réteg méz, majd beleszórok egy közepes adag napraforgómagot,erre rákanalazom a natúr joghurtot és a tetejét megszórom fahéjjal. Valami isteni! Próbáljátok ki!





2. Tojás variációk

Az én kapcsolatom pár éve már nem túl jó a tojással, mert egy rántotta vagy tükörtojás minden alkalommal megviseli a gyomrom. Viszont, ha van sok más is mellette, akkor simán meg tudom enni. Így én egy jó kis zöldséges tojást szoktam csinálni, amiben lényegében csak apró kiegészítő elem a tojás. Tálaláskor még mellé rakok egy kis olívabogyót is és kész is a tökéletes reggeli




3. Gyümölcsturmix

Akik reggel valami könnyedre vágynak inkább azoknak tökéletes választás a gyümölcsturmix. Egy kis tej, sok-sok gyümölcs és már kész is a vitaminbomba.




4. Zabkeksz

Egy adag zabkeksz jól záródó dobozban hetekig eláll, így bátran fordulhatunk hozzá reggel, amikor épp semmi kedvünk sincs a főzőcskézéshez. Én legtöbbször almával vagy egy kis natúr joghurttal szoktam enni, de önmagában is nagyon finom és laktató.





5. Mozzarellával sült paradicsom

Ha szeretjük a meleg reggeliket, de maximum csak pár percünk van az elkészítésére akkor mozzarellával sült paradicsom a tökéletes választás. Gyors, finom és egészséges. Mi kell még?





   A felsorolásból kimaradt ugyan a zabkása, de az mindenkinek kézenfekvő és a csapból is az folyik, ha egészséges reggelikről van szó, így úgy gondoltam, hogy fölösleges lenne ebbe a felsorolásba is beletenni.
Remélem találtatok a listámban pár tippet, amivel könnyebbé tettem a pékáru mentes reggeleket!