Ugrás a fő tartalomra

Az alvászavarok okai

  Korábbi bejegyzésemben arról olvashattatok, hogy: Miért fontos a pihentető alvás?, most pedig arról lesz szó, hogy mi okozhat alvászavarokat, illetve nyugtalan alvást.






  Összességében, ha nem másodlagos inszomniáról beszélnünk, tehát nem egy betegség tünete az álmatlanság, akkor jellemzően a helytelen életmód és a stressz okozza. A munkával, családdal járó stresszes helyzeteket azt hiszem senkinek nem kell bemutatni, hisz mindenki találkozott már vele, de kevesen tudják, hogy akár egy utazás vagy az alvás helyének a megváltozása is okozhat alvászavarokat. Nálam például ez előbbi a jellemző, mert a haza- és a visszautazás előtt is, sőt még akkor is, ha csak szüleim látogatnak meg itt Budapesten fellépnek ezek a problémák. Nyugatalanul alszom és furákat álmodok. Legutóbb például azt, hogy a tesómat el akarja rabolni egy fürdőköntösös pávián......   No comment..... Ez kicsit beteg.....
De a ránk nehezedő túl sok feladat is okozhat gondokat, amiket a szakértők csak vasárnapi alvászavaroknak neveznek. Ez pontosan az a jelenség, amikor azért nem tudunk aludni, mert félünk a másnap ránk nehezedő terhektől, attól, hogy nem felejtettünk e el valami vagy attól, hogy egyáltalán helyt tudunk e állni a másnap a munkahelyünkön.







  Az alkohol a cigaretta és a koffein is okozhatnak álmatlanságot. Azt azt hiszem szintén senkinek sem kell bemutatnom, hogy milyen érzés, amikor egy átbulizott ájszaka után forog velünk az ágy és hogy percenként fel kell kelnünk, mert az elfogyasztott alkohol dehidratáló hatása miatt folyton szomjasak vagyunk.
A koffeinre is édemes odafigyelni, hisz nem csak a kávéban, hanem a legtöbb teában is jelen van és az elfogysztás után még 9 órával is munkálkodik a szervezetünkben.






   Ami mostanában szintén ismert tény, hogy a tévé és a mobilok fénye és vibrálása is rossz irányba befolyásolja az alvási ciklusunkat, így ha lehet lefekvés előtt 3 órával már mindenképp intsünk búcsút a mobiloknak, laptopoknak és a tévét is kapcsoljuk ki ha bebújunk az ágyba.

   Különböző gyógyszerek mellékhatásaként is felléphetnek alvászavarok, sőt a pajzsmirigy túlműködése esetén is, szóval ezeket is érdemes szem előtt tartani. Hogy miért? Mert ha tudjuk a kiváltó okot, sokkal könnyebb a probléma megoldása is.


Tartsatok velem a következő bejegyzésemben is, ahol általános praktikákat mutatok majd arra, hogy hogyan is aludhatunk el könnyebben.




Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Egy sablon 4 ötlet

   Néha a legegyszerűbb dolgokból születnek a legnagyszerűbb ötletek. Például egy nyuszis sablonból is fantasztikus dekorációk készülhetnek, ha kreatívak vagyunk.

Alternatív illatok, avagy az elérhető luxus

   Kár is tagadni, mindenki vágyik valamilyen szinten a luxusra. Legtöbbünk előtt sokszor megjelenik az álomkép, melyben divatos ruhákban feszítünk egy drága nyaralóhelyen, vadiúj autóval furikázunk és életünket minőségi termékekkel töltjük meg.    Nos, azt gondolom, hogy ezeket az álmokat meg kell próbálni megvalósítani apró, pici lépésekben. Nem egy luxusautóra kell elkezdenünk gyűjtögetni, hanem első körben olyan kis dolgokat kell megváltoztatnunk és megvásárolnunk az életünkbe, amelyektől máris úgy érezzük, hogy közelebb kerültünk az álmainkhoz.    Legjobb ha először a környezetünkkel kezdünk. Egy selejtezés és rendrakás máris sokat dobhat lakásunk kinézetén és a közérzetünkön is, hiszen megválni pár régóta tartogatott, fölösleges darabtól igazán üdítő élmény tud lenni a lelkünknek. Aztán vegyük nyakunkba a várost és szerezzünk be pár ízléses és olcsó dekorációs elemet a régiek helyett.   Női dolgaink rendezése szintén nagy segítségünkre lehet álmaink megvaló

TESZT: Lenor Parfume des Secrets öblítők

  Imádom a nyarat. Az egyik kedvenc évszakom volt mindig, de ez a mostanában berobbanó 36 fok már nekem sem okoz örömet. 1- 2 ilyen nap még csak-csak elviselhető, de 3-4 esetleg 5 már embert próbáló. Feszültté válok tőle, fáradttá és motiválatlanná. De az évek során megtanultam, hogy mindennek megvan a jó oldala. Még ennek a hőségnek is. Mégpedig az, hogy ilyenkor gőzerővel lehet mosni, mert még a legvastagabb cuccok is fél nap alatt megszáradnak. Így én a nyarat évek óta egy Mosó Masa évszaknak tekintem. Mindent kiszedek a szekrényekből és átmosom őket. A vastag télikabátokat, a párnákat, a ritkán mozgatott vendégtakarókat..... mindent, hogy aztán friss illattal feltöltve kerülhessenek vissza a helyükre. Ilyenkor aztán még fontosabbá válik az is, hogy milyen öblítőt használok. Nincs fix kedvencem, mindig szeretem váltogatni az illatokat attól függően, hogy épp milyen kedvem van. A  májusi újdonságokban olvashattátok, hogy a Lenor új parfümkollekcióval rukkolt elő, én most e