2017. október 30., hétfő

5 érv a mindennapos testmozgás mellett

   Azt hiszem mindenki hallotta már elégszer azt, hogy napi 30 perc mozgás elengedhetetlen az egészségünk eléréséhez és megtartásához. Azt viszont már kevesebbszer halljuk , hogy milyen egyéb, pozitív hatásokat gyakorolhat a testünkre és a lelkünkre a mindennapi sport.
Az alábbiakban most ezeket szedtem össze nektek.

  1. Javítja a kedvünket

A mindennapos stressztől izmaink befeszülnek, az energiaszintünk csökken. Ennek eredményeképp fáradtnak, levertnek, idegesnek később pedig egyenesen depressziósnak érezhetjük magunkat.
Tapasztalatból tudom, hogy ilyenkor még nehezebben vesszük rá magunkat egy kis mozgásra, pedig ilyen esetben van rá a legnagyobb szükségünk.
Egy kis kocogás, séta vagy játék a gyerekekkel a szabad levegőn átmozgatja az izmainkat, ezáltal csökken a feszültség, javul a kedélyállapot, nő a vér oxigénszintje és fittebbnek, frissebbnek, vidámabbnak fogjuk érezni magunkat.





  2. Elsimítja a problémákat

Szintén a sok stresszel és feszültséggel függ össze, hogy az apróbb dolgoknak sokkal nagyobb feneket kerítünk, mint kellene.
Amikor a pánikbetegség miatt nagyon durván stresszes voltam, egy egyszerű jogsihoz való alkalmassági vizsgára is úgy rá tudtam stresszelni, minta Isten tudja hová kellett volna mennem. Pedig csak meg kellett látogatnom azt a háziorvost akihez évek óta járok és nagyon kedvelem.
Ilyen esetben is jó megoldás lehet a sport. Pár kilométer futás, egy kis aerobic vagy jóga segít lecsendesíteni az elmét és megnyugodni. Utána meglátod, hogy máris más színben fogod látni a világot és a felmerült problémát is. 


   3. Összehozza a családot

  Anyukám mindig mondja, hogy a családot a közös élmények kovácsolják össze. És milyen igaza van! Egy kirándulás vagy utazás, melyet közösen élünk meg, életre szóló élményekkel és emlékekkel gazdagít és még szorosabbra fűzi a családi kapcsolatokat.
De elég lehet egy fél nap a gyerekekkel a közeli parkban, egy kis ping- pong, tollas vagy foci és rengeteg nevetés. Az ilyen kis fél napos programokkal is ugyanolyan hatást érhetünk el, ám pénztárca barátabb módon.



   4. Kitartóvá tesz és erősíti az akaratot
    
   Csak még egy kicsit. Csak a következő oszlopig. Menni fog! Csak még három guggolás!
Ismerősek ezek a mondatok? Én ilyenekkel szoktam magam "becsapni" sport közben. Mert ha meg van a következő oszlop vagy a három guggolás, akkor elfutok az utána következő oszlopig vagy csinálok még három guggolás, ugyanezekkel a mondatokkal átverve magam. Így tolom ki a végletekig a határaimat.
Ha pedig a sportban megy már ez akkor a hétköznapokban is sokkal könnyebben fogjuk venni az akadályokat. Kitartóbbak és szívósabbak leszünk. Nem adjuk fel az első nehézségnél, hanem inkább újra nekifutunk. Pont mint az edzésen. Ha nem megy a gyakorlat, megpróbálom megint.
Az már csak hab a tortán, hogy az akaraterővel együtt nő az önbizalmunk is, hisz tudatosul bennünk, hogy kőkemény és céltudatos nők vagyunk, akik még eszeveszett csinosak is a sok sporttól....


   5.  Segítségével új embereket ismerhetsz meg

Jógacsoport, aerobic edzés, konditerem vagy a környéken lévő futópálya.
Ezek mind- mind olyan helyek, ahol hasonló érdeklődésű emberekkel ismerkedhetsz meg, hisz mindannyiótokat egy cél vitt oda: a mozgás szeretete. Ez máris egy jó beszélgetési alap lehet. :D