Ugrás a fő tartalomra

Új év, új élet #4

   Mostanában elmaradtak a az életmód program újabb fejezetei, a blog is nehézkesen működik és a facebook oldalon se annyi a tartalom, mint amennyit szeretnék. Minden összekuszálódott és én csak próbálok a felszínen maradni, tenni a napi dolgokat és megoldani a folytonosan felmerülő problémákat.

  Januárban boldogan és izgalommal vágtam bele a programba. Jobbá akartam tenni vele az életem és teljesen ki akartam gyógyulni a pánikból. Azt hittem, hogy ez gyorsan és könnyedén fog menni, lesz elég időm rá és nyugodtan és kényelmesen szedem majd a lépcsőket a cél felé. Aztán persze semmi sem úgy lett ahogy gondoltam. Nem számítottam rá, hogy magam helyett egyszer csak a páromat kell összeszednem a padlóról és visszaadni neki a világba és az emberekbe vetett hitét, mert a család, ami elvileg a legőszintébb és legszorosabb kötelék a világon, próbálja meg megkeseríteni mind a magánéletét, mind az üzleti dolgait. Próbálom biztatni, támogatni, szeretettel elhalmozni és millió meg egy programmal elfoglalni, hogy eltereljem a figyelmét és felkeltsem benne a reményt, hogy a jövő igenis jobb dolgokat hoz majd.



   Ilyenkor mutatkozik meg a legjobban az, hogy mennyire épültek be jól a korábban felvett életmódprogramos szokások a napirendembe. Bár alig van valamire időm, de reggel sosem marad ki a hálaadás és a légzőgyakorlatok sem. Megszerettem ezeket az állandó szokásokat, mert a jelenlegi instabil és némiképp stresszes időszakunkban stabilitást és megnyugvást hoznak számomra. Tehát van értelme még több ilyet beépíteni az életembe.
A léböjtkúrát folyamatosan csinálom, reggelente iszom egy pohár valamilyen levet. Az én szervezetem számára ez a módszer vált be a legjobban. Érzem a hatását de nem küld teljesen padlóra. Bár nem könnyű így sem. A sok méreganyag amit a levek kiválasztanak a szervezetemből azért eléggé megviselnek. Leginkább a közérzetemen érződik, hogy nyugtalanabb vagyok és a fejem is sokkal tompább egész nap, ami nagy hátrány a kreatív tevékenységek terén. Néha úgy érzem, hogy kávé nélkül nem is tudnám átvészelni a napot. De igyekszem megállni mert tudom, hogy ez nem segít, sőt hosszútávon csak ront a helyzeten.
Ti éreztek bármi változást a léböjttől vagy az új szokásoktól?





  Most térjünk rá az újabb beépítendő feladatok listájára.

Korábban már megtanultunk 2 légzőgyakorlatot, most vegyünk hozzá még párat

1. gyakorlat:
Az első változatnál vegyünk mély levegőt 4 számolás alatt, majd fújjuk ki azt 8-ig számolva. Annyit csináljunk belőle amennyi jól esik. Ezt a gyakorlatot egyébként bármikor elővehetitek, amikor kicsit zaklatottabb állapotban vagytok, mert extra stresszoldó.


2. gyakorlat:
A váltakozó orrlyukas légzés elsőre talán kicsit bonyolultnak tűnhet, de nem érdemes kihagyni a sorból, mert tisztítja az arcüreget és remekül felfrissíti a testet.
Tegyük a jobb hüvelykujjunkat az orrlyukunkra és ugyanannak a kéznek a gyűrűs és kisujját a bal orrlyukunkra. A mutató és középső ujjunkat helyezzük a homlokunkra a szemöldökök közé. Ezután fogjuk be a bal orrlyukunkat és lélegezzünk a jobb orrlyukon át négyig számolva. Fogjuk be mind két orrlyukat és tartsuk bent a levegőt négyig számolva, majd fújjuk ki a bal orrlyukon. Ez után ismételjük a gyakorlatot a másik orrlyukkal kezdve is.


Így már 4 légzőgyakorlatot tudunk, amik egymás után elvégezve szuperül felpezsdítik a szervezetünket.


 Ezután jöhet a reggeli, amiről már korábban is beszéltem, majd 3-4 óra múlva egy egészséges kistányérnyi mennyiségű ebéd. Hogy miért kistányér? Mert a gyomrunk elvileg annyi ételre van tervezve amennyi a két összetett tenyerünkben elfér. A többi már a modern életmód okozta túlevés. Próbáljunk meg erről fokozatosan leszokni. Hogy én hogy csináltam, azt elolvashatjátok egy korábbi bejegyzésemben.



  Amire még figyelni kell, ha eddig nem tettétek volna meg, hogy napi 2 liter vizet fogyasszatok el a nap folyamán. Ettől egészségesek és fittek lesztek, ráadásul a bőrötök megőrzi tőle a feszességét.


Ennyi feladat azt hiszem elég lesz mára. Igyekszem hamarosan érkezni a következő résszel amiben a szuperélelmiszerekről lesz szó.




Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Őszi körmök

   Az őszi szezon idén az erőteljes színektől lesz "hangos". A ruhadivathoz hasonlóan a hagyományos barnás, sárgás színek a háttérbe szorulnak és helyükre vidám árnyalatok kerülnek.    A szürke egy semleges szín, ami jól passzol szinte mindenhez. Idén választhatod akár sötét, akár világos árnyalatait. kép forrása: www.facebook.com/nailartcommunity kép forrása: https://www.facebook.com/FashionIsMyDrug?fref=ts    Kék, kék mindenhol. Egyértelmű kék uralom van a divatban, ruha, kiegészítő és természetesen köröm téren is. Ám míg az előbbieknél a türkiz az abszolút befutó, addig a körmöknél a Royal Blue, azaz a királykék a fő szín. kép forrása: https://www.facebook.com/FashionIsMyDrug?fref=ts Ettől függetlenül  minden árnyalat divatosnak számít, ami visszaidézi nekünk egy kicsit a nyári ég kékjét vagy a gyönyörű tengert. képek forrása: https://www.facebook.com/FashionIsMyDrug?fref=ts    A zöld nem tartozik a kedven színeim közé úgy általánosságban,

Alternatív illatok, avagy az elérhető luxus

   Kár is tagadni, mindenki vágyik valamilyen szinten a luxusra. Legtöbbünk előtt sokszor megjelenik az álomkép, melyben divatos ruhákban feszítünk egy drága nyaralóhelyen, vadiúj autóval furikázunk és életünket minőségi termékekkel töltjük meg.    Nos, azt gondolom, hogy ezeket az álmokat meg kell próbálni megvalósítani apró, pici lépésekben. Nem egy luxusautóra kell elkezdenünk gyűjtögetni, hanem első körben olyan kis dolgokat kell megváltoztatnunk és megvásárolnunk az életünkbe, amelyektől máris úgy érezzük, hogy közelebb kerültünk az álmainkhoz.    Legjobb ha először a környezetünkkel kezdünk. Egy selejtezés és rendrakás máris sokat dobhat lakásunk kinézetén és a közérzetünkön is, hiszen megválni pár régóta tartogatott, fölösleges darabtól igazán üdítő élmény tud lenni a lelkünknek. Aztán vegyük nyakunkba a várost és szerezzünk be pár ízléses és olcsó dekorációs elemet a régiek helyett.   Női dolgaink rendezése szintén nagy segítségünkre lehet álmaink megvaló

Hajfánk házilag

  Bár már tavaly hódító útjára indult a hajfánk, ám észrevételeim szerint csak most érte el a népszerűsége csúcsát.     Már szinte minden jelentősebb üzletben kapható, anyagától függően változó áron. Ám ki gondolná, hogy otthon is könnyen elkészíthető fillérekből.   Csak egy használaton kívüli tetszés szerinti színű zoknira és egy ollóra van szükségünk hozzá.     Az elkészítése pedig pofon egyszerű. Mindössze le kell vágnunk a zoknink orrát,  majd szorosan fel kell tekernünk a képen látható módon. És már kész is vagyunk! És most nézzük, hogy hogyan is kell használnunk. 2  féle mód van rá, kinek melyik az egyszerűbb. A kiindulási pont mindkettőnél ugyanaz, mégpedig a szoros lófarok.    Az elsőnél hajvégektől kezdve tekerjük fel fürtjeinket az imént elkészült fánkra,  majd  néhány csattal rögzítjük és máris kész az egyszerű és elegáns balerina konty. A második verziónál a lófarok tövéhez tesszük  a fánkot,    gondosan szétterítjü