2018. július 17., kedd

Bőrszépítő ételek

  Úton útfélen a bőrápolás lényegességéről hallunk és arról, hogy mennyire fontos a jól összerakott arcápolási rutin. Amiről viszont kevesebbet beszélnek az az, hogy a belső "ápolás", a szervezet vitaminokkal, tápanyagokkal és friss oxigénnel való feltöltése legalább annyira szükséges a szép és fiatalos bőr megtartásához, mint a külső ápolas.

  Megfelelő mennyiségű oxigént úgy tudtok a szervezetetekbe juttatni, ha sokat tartózkodtok a szabadban ( a vízparton és a hegyekben még több extra oxigénhez juttathatjátok a szervezetetek) és naponta sportoltok legalább 30 percet.

   A vitaminokat a manapság oly népszerű táplálékkiegészítőkkel is pótolhatjátok, de ha igazán jót akartok magatoknak és a bőrötöknek akkor amit tudtok azt próbáljátok meg természetes formában bevinni a szervezetetekbe.
Segítségül összegyűjtöttem nektek 10 olyan élelmiszert amelyek fogyasztásával a legtöbbet tehettek a szép bőrért.

1. Kaliforniai paprika

 Ennek a zöldségnek igen magas a C-vitamin tartalma, ami nagyon. fontos a bőr szempontjából. Szép, friss és fiatalos lesz tőle, de gondolom ezt ti magatok is tudjátok, hisz a C vitaminos szérumok őrülete már elért szinte mindenkit. E mellett jelentős mennyiségben tartalmaz még rostot, B6 vitamint és karotint, melyek segítenek a ráncok megelőzésében és javítják a vérkeringést a bőr felé.
Ha pattanásokkal küzdesz, akkor egyél belőle minél többet.





2. Étcsoki

A magas, legalább 80%-os kakaótartalmú étcsoki gazdag flavonokban és antioxidánsokban. Ez utóbbi csökkenti a bőr érdessségét és véd a nap okozta károsodások és sérülések ellen, valamint fokozza a vérkeringést ami segíti a bőr egészségének megőrzését.





3. Lazac

 Lazac nagy mennyiségben tartalmaz D- vitamint, így depresszió és stressz esetén nagyszerű választás.
Telítetlen zsírsav tartalmának köszönhetően késlelteti a ráncok kialakulását és nagyszerűen hidratálja a bőrt. E mellet pedig, ha rendszeresen, heti 1-2 alkalommal fogyasztod, akkor a gyönyörű és egészséges hajkoronához is hozzájárulsz vele.




4. Kókuszzsír:

Ez a főleg a reformkonyhában használt élelmiszer laurinsavat tartalmaz, ami antibakteriális, így távolt tartja a vírusokat, a fertőzéseket, a gyulladásokat és a pattanásokat.
E mellett gazdag esszenciális zsírsavakban és E vitaminban is, mely mint tudjuk a szép bőr mellett segíti az egeszséges haj, köröm és a normál hormonháztartás fenntartását is.



5. Zöld tea

Szuper antioxidáns és aminosav forrás. Ezek együtt pedig szuper stressz- szint csökkentők és testnyugatatók.
A forró zöld tea katekineket tartalmaz,melyek rákellenes és gyulladásellenes tulajdonságokkal rendelkeznek.
Mindennek tetejébe ez a teafajta még a magas vérnyomás kialakulásának esélyét is csökkenti és pörgeti az anyagcserét, ami segít a fogyókúrázóknak is.




6. Spenót

Az egyik legtöbb vitamint tartalmazó növény. Vasat, klorofilt, E vitamint, magnéziumot, A vitamint, rostokat, fehérjét és E vitamint tartalmaz, így szinte minden bőrprobléma esetén hatásos segítséget nyújthat.





7. Magvak:

Chia, napraforgó, tökmag, lengmag stb, stb. Bármelyiket is választod nagyszerű táplálékot kap a bőröd, hisz ezek a magvak szelént, fehérjét, E vitamint, magnéziumot és omega 3-at tartalmaznak, melyeknek köszönhetően pattanásmentes és hidratált lesz a bőröd. Nem beszélve arról, hogy az extra magnéziumnak köszönhetően a stressz- szinted is csökkenni fog.



8. Zeller

Állítólag ebből a zöldségből minden nap érdemes lenne fogyasztani.
Hááát nem tudom, de engem mondjuk a világból ki lehetne üldözni vele. Irtózom még az illatától is. Pedig sok benne a K vitamin, ami hozzájárul a megfelelő vérkeringéshez, csökkenti a magas vérnyomást valamint a stresszt.
Nátrium, kálium és víztartalma pedig a megfelelő hidratáltsához járul hozzá.


9. Papaya

100 grammonként csak 39 kalóriát tartalmaz, így a bőrszépítés mellett a fogyókúrában is jó társnak bizonyul. Ráadásul alacsony a fruktóztartalma és nagyszerűen emészthető.
C vitamint, béta -karotint és E vitamint tartalmaz, így ez is remek választás azoknak akik gyakran küzdenek pattanásokkal.





10. Répa

A közbeszéddel ellentétben a répa nem csak a szemnek, hanem a bőrnek is jót tesz. Többnyire pattanasos bőrűeknek ajánlott, hisz segíti ezek kitisztulását, illetve az egész bőr tisztulását is. E mellett bőr védelemre is ajánlott fogyasztani, ugyanis A vitamin tartalmának köszönhetően csökkenti a rákos bőrsejtek kialakulásának esélyét.



Na, nektek melyik a kedvencetek listáról, amiből minden nap fogyasztani fogtok?